Sponsering
Voor de realisatie van de activiteiten van de Stichting, de Post-Masteropleiding en de Leerstoel is een fonds nodig. Het beheer van het fonds en het in stand houden van de activiteiten is de taak van deze stichting. Dit geschiedt in nauwe samenwerking met de beroepsvereniging Digital Architects NetWork (DANW).
De Stichting zet zich in voor het algemeen belang. De stichting kent een ANBI status (algemeen nut beogende instelling).
De overwegingen om een samenwerkingsstructuur met sponsors (personen en organisaties) op te zetten zijn als volgt:
- digitalisering staat sterk in de belangstelling en dringt zo diep door in de samenleving dat het een belangrijk maatschappelijk vraagstuk is geworden;
- vanuit het algemeen belang behoeft de digitalisering fundamenteel te verbeteren en structureel te versterken;
- de activiteiten van de Stichting, de Post-Masteropleiding en de Leerstoel maken deel uit van een breed initiatief om de aanpak van digitalisering op een hoger niveau te brengen en de effectiviteit te vergroten;
- het streven is om een topstructuur neer te zetten voor kennisontwikkeling die een drijvende kracht kan zijn bij de digitalisering in de samenleving;
- de inzet is om met de beroepsvereniging DANW een toonaangevend netwerk en samenwerkingsverband op te zetten.
Belangrijke redenen om deel te nemen aan sponsering:
- sponsors kunnen deel uitmaken van het actieve netwerk van deze innovatieve samenwerkingsstructuur en kunnen daarmee het maatschappelijke belang dienen;
- sponsors kunnen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en profiteren van de uitstraling van het initiatief en profijt hebben van hun rol en positie daarin;
- sponsors kunnen voorstellen doen voor allerlei initiatieven en kunnen invloed uitoefenen op de activiteiten;
- sponsors kunnen betrokken zijn bij onderzoek en ontwikkelingen en daarmee naam maken;
- sponsors kunnen deelgenoot zijn van de uitwisseling van kennis en ervaring op een zodanig wijze dat de kennisuitwisseling ook een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van de organisatie van de sponsor;
- sponsors kunnen voorstellen doen voor en betrokken zijn bij onderzoeken vanuit de Leerstoel met de mogelijkheid om vraagstukken van algemeen belang die zij zelf bij de aanpak van digitalisering tegenkomen voor te dragen waarvoor een hoogwaardig resultaat wordt terug ontvangen;
- sponsors hebben de mogelijkheid om de bijdragen van hun eigen organisaties aan het ontwikkelingsproces uit te dragen;
- sponsors kunnen in publicaties worden vermeld.
De afspraken over sponsering worden vastgelegd in een overeenkomst en de sponsor mag gebruik maken van de voordelen die in de overeenkomst zijn vastgelegd.